| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Goudduif VMUG Guru Wannabee

|
Posted: Wed Jan 02, 2008 22:12 pm Post subject: Knutsel server op welk Moederbord of welke chipset? |
|
|
Ik krijg de melding dat er geen supported device in mijn systeem zit, en zodiende geen 3.5 installatie kan uitvoeren.
Ik heb een Asus P5B deluxe moederbord, met twee sata disken geconfigureerd als raid 1, en daarnaast heb ik ook nog een ide disk aan dit bord hangen.
Ik zou graag van jullie horen welk moederbord wel gesupport word? Is dat alleen die relatief dure Asus p5m2 of zijn er ook nog goedkopere alternative? |
|
| Back to top |
|
 |
online Newbie

|
Posted: Thu Jan 03, 2008 10:41 am Post subject: |
|
|
Kijk hier: http://www.vmware.com/pdf/vi35_systems_guide.pdf
Dat is een hardware compatibility list...
Maar aleen "certified" en "supported" servers zijn in de lijst...
Maar "unsupported" betekent niet dat jouw hardware is niet functioneel.
Ik wou ook graag zien een lijst met "generic" hardware :-/
sorry voor mijn nederlands Ik ben niet uit Nederland ) |
|
| Back to top |
|
 |
Extera VMUG enthousiast

|
Posted: Tue Jan 08, 2008 13:46 pm Post subject: |
|
|
De P5B maakt gebruik van ICH 8 of 9 als ik mij niet vergis, en deze krijg ik hier inderdaad ook niet aan de praat, ICH7 wel, maar die ondersteund weer geen core 2 duo / quad.
Een goed compromie in mijn ogen is opzoek gaan naar een goedkope sata controller. De Promise Fastrax 133 (ATA) werkt helaas niet. Ik ga nu dus maar uitzoeken of de TX2600 werkt. |
|
| Back to top |
|
 |
tazz vMUG Guru

|
Posted: Thu Jan 17, 2008 17:36 pm Post subject: |
|
|
| Ik gebruik een Asus P5LD2 SE met idd een ICH7 SATA controller. Werkt als een zonnetje heb inmiddels m'n Adaptec 29320 SCSI controller met SCSI-to-SATA converter zelfs verwijderd ivm defecte SCSI disk en draai nu alleen SATA disken |
|
| Back to top |
|
 |
Vienna Newbie

|
Posted: Tue Jan 22, 2008 10:50 am Post subject: |
|
|
Goedkope whitebox oplossing die naar behoren werkt is de volgende.
Asus Vintage2 M2A690G barebone
AMD X2 4000 CPU
4 GB RAM (2 x 2 GB uitbreidbaar tot 8GB)
IDE DVD Speler
Intel gigabit NIC PCI
Via marktplaats een SCSI kaart en 2 disken op de kop getikt. IDE disk werkt ook als je via IScsi verbind maar ik kreeg de DMA niet aan (foutmelding) dus performance was slecht.
In totaal voor rond de 300 euro een ESX machine  |
|
| Back to top |
|
 |
melvery Newbie

|
Posted: Wed Feb 06, 2008 18:54 pm Post subject: |
|
|
Hier nu draaien
ESX 3.5 op een P5W DH-Deluxe (ICH7), 4GB, IDE-DVD, 500GB SATA. Alleen de Marvell Gbit wordt niet ondersteunt dus heb ik er een PRO/1000 PT Desktop adapter bijgezet, die werkt prima.
Misschien niet de meeste voordelige combo, maar deze hardware had ik in oktober 2006 al gekocht.
Geen extra SAS/SATA controller nodig dus Smile (Hoewel ik nog geen RAID 1 opstelling heb geprobeerd)
(Machine is normaal in gebruik voor OSX/Vista trouwens Wink )
Ga het binnenkort ook nog proberen op een P5K-VM met Q6600, maar ik vrees dat de ICH9 daarvan niet gaat werken... |
|
| Back to top |
|
 |
|