| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Voyager VMUG Guru Wannabee

|
Posted: Fri Jul 23, 2010 7:35 am Post subject: ESX4.x to ESXi4.1 |
|
|
| Is het mogelijk (en zo ja hoe) om van esx4.x te migreren/upgraden naar ESXi4.x? |
|
| Back to top |
|
 |
Viktorious Site Admin

|
Posted: Fri Jul 23, 2010 7:55 am Post subject: |
|
|
Upgraden: Nee
Migreren: Ja --> Je kunt een ESXi 4.1 host installeren, en je VMs vMotionen naar deze host. Op dit manier kun je de boel migreren.
Niet geheel onverstandig overigens, aangezien we op een zeker ESX Server vaarwel moeten zeggen en alleen ESXi nog maar beschikbaar is... _________________ Viktor van den Berg | www.vmug.nl | VCP/VCI/vExpert |
|
| Back to top |
|
 |
shampoo vMUG Guru

|
Posted: Wed Aug 25, 2010 11:57 am Post subject: |
|
|
Als het niet zo geheel onverstandig is waarom lees ik er zo bar weinig over om juist díe overstap te maken? De enige redenen die ik steeds zie is dat het straks alleen nog maar de esxi versie is die uitgegeven gaat worden. Ik wil best over naar esx4.1i van esx4.0.
Heb alleen nog 2 zorgen:
-Ik wil nog wel de mogelijkheid hebben een soort vcb of in ieder geval vmdk backup mogelijk te hebben.
-De firewall bij 4.1i is niet te configureren. Dan moet de infrastructuur van het vmware clusters bij ons wel even op de schop of niet? |
|
| Back to top |
|
 |
DukeBox vMUG Guru

|
Posted: Wed Aug 25, 2010 19:01 pm Post subject: |
|
|
| De firewall is prima te configureren, echter gaat dat normaal gesproken automatisch door de VCagent. |
|
| Back to top |
|
 |
shampoo vMUG Guru

|
Posted: Thu Aug 26, 2010 7:06 am Post subject: |
|
|
| DukeBox wrote: | | De firewall is prima te configureren, echter gaat dat normaal gesproken automatisch door de VCagent. |
Ik kwam op mijn ideeën door deze thread: http://communities.vmware.com/thread/222237
Dat de netwerk infra op de schop moet en dat ik de poorten niet handmatig kan openen.
Hoe open ik ze handmatig dan? Ik zou graag hpsim als vm willen installeren en moet wat open zetten en loop er ook tegen aan dat ik geen poorten kan openen zoals esx4 wel kan.
Misschien begrijp ik het verhaal niet helemaal in communities.vmware... Kan iemand het verduidelijken? |
|
| Back to top |
|
 |
sdaems vMUG Guru

|
Posted: Thu Aug 26, 2010 11:37 am Post subject: |
|
|
| DukeBox wrote: | | De firewall is prima te configureren, echter gaat dat normaal gesproken automatisch door de VCagent. |
Hoe zonder 3-rd party software?
Ik zit zelf ook nog te kijken hoe het interessant kan zijn i.c.m. backup, snmp en UPS agents etc.
UPS agents is dan op te lossen middels een APC VM maarja dat is weer extra recourse die je normaal standaard niet kwijt was omdat die in je SC zat.
Inderdaad zoals boven beschreven, overal wordt gepraat over ESX eruit ESXi = toekomst, maar mijn aangegeven punten blijven nog bij meerdere een vraagteken (denk ik) _________________ | Blog.vmpros.nl | LinkedIn | Twitter | VCP/VSP/VTSP/VSA/vExpert | |
|
| Back to top |
|
 |
DukeBox vMUG Guru

|
Posted: Thu Aug 26, 2010 14:08 pm Post subject: |
|
|
| sdaems wrote: | Ik zit zelf ook nog te kijken hoe het interessant kan zijn i.c.m. backup, snmp en UPS agents etc.
|
Er draait geen firewall van binnen geïnitieerd naar buiten. Bij het draaien van de snmp/ups agent (al dan niet via inetd.conf) wordt de poort vanzelf opengezet. Maar er zit dus geen echte firewall tussen. |
|
| Back to top |
|
 |
|