Hallo Esx gebruikers,
Allereerst wil ik jullie complimenteren met dit uiterst leerzaam forum. Ik kwam het forum tegen doordat ik via google een esx-probleem zocht, waarna ik de nodige uurtjes heb zitten lezen:-) Bedankt daarvoor!
Nu wat betreft een probleem dat zich voordoet op 1 van mijn ESX machines. Het betreft een Compaq ML370G3 met 12 Gb intern, 2x 2,8Ghz / 400 Mhz FSB CPU's, 6x 147 Gb SCSI drives in raid 0+1 en de esx installatie + SWAP op een 32Gb SCSI drive rechtstreeks op de onboard SCSI bus.
Op deze machine draaien op dit moment 8 VM's, allemaal W3k STD machines. Hiervan geeft 1 machine problemen. Via esxtop is te zien dat de %READY waarde bijna continue even hoog is dan de %USED waarde.
zie hieronder:
Mijn vraag is; waar kan dit aan liggen en hoe eventueel op te lossen?
Op deze VM draait SAP solution manager. Op een andere VM op deze server draait SAP All-in-One, deze geeft dus geen problemen. Enige verschil tussen deze 2 servers; op de probleem-VM draait SQL2005 als databaseengine, op de andere SQL2000
Alle machines draaien met de standaard shares/affinity enz. aangezien ik geen ervaring heb met het juist tunen van deze zaken.
Bedankt alvast voor het meedenken!
Frans