Banner
homenieuwsartikelenfoto'svmug tvdownloads & linksforumcustomer councilvmug event 2012vmworld
Banner Banner
Het is nu wo jun 19, 2013 2:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 17:03 pm 
Newbie
Newbie

Beste,

Op dit moment maak ik gebruik van ESX 2.5.0 u3. En wil een handleiding maken hoe ik een update kan uitvoeren over mijn vm infrastructure. (naar u4)
Ik heb mij al ingelezen op dit forum en zie verschillende methodes.
Nu vraag ik me af of ik het goed heb begrepen aangezien ik het uit verschillende topics heb verzameld:

1 update virtual center
Dit kan alleen met het handmatig downloaden van in dit geval update 4 en de autorun te draaien
(updates VM infrastructure client, virtualcenter server, update manager, converter enterprise)

2 Nu kan ik in de update manager de ESX servers updaten (via infrastructure client> update manager). Deze in maintanace mode en updaten maar.

3 Datastore, moet ik deze nu omzetten? En hoe weet ik of ik VMFS2 of 3 gebruik?

4 Me virtuele machines scannen: Ik maak gebruik van WSUS, dien ik dan ook dit te doen? Of heeft VM-ware voor mij andere updates dan microsoft aanbied (heb alleen microsoft OS)

5 Uiteindelijk mag ik alle VMware tools updates

Als ik dit aanhoud gaat het dan goed? Of dien ik ipv stap 2 een iso te downloaden en de update via de GUI te starten? Of gebruikt iedereen hier Putty?

Hoe doen jullie dit? Ik heb namelijk geen testomgeving, wel 6 ESX productie servers. Testen jullie dit eerst op een van alle machines of is het verstandig om alle versies gelijk te houden?

.. wel ff wat genoeg vragen voor een post denk

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 18:13 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

Wat wij over het algemeen doen is host updaten met de VMware Update Manager, hiermee kan je bijvoorbeeld je hosts voorzien van update 4.

Je kan ook je VM's patchen met Update Manager op Windows, Office, Adobe etc. updates. Dit heeft niet mijn voorkeur. Hierdoor groeit de database van VUM, kost een berg tijd en vind het niet overzichtelijk. Hiervoor (intern) lekker je WSUS aanhouden. Met VUM kies ik er persoonlijk voor om alleen de Critical updates te installeren.

Indien het gaat om 1 of 2 hosts kan je er natuurlijk ook voor kiezen deze handmatig te patchen. Kost niet veel tijd en je ziet per update waar het verkeerd zou kunnen gaan. Dit kan remote d.m.v. putty. Met bijv. -noreboot kan je er voor kiezen meerdere patches achter elkaar te installeren.

Zie bijv: http://blog.vmpros.nl/2009/03/31/vmware ... tallation/

Je VMware tools kan je handmatig updaten, stuk voor stuk of met een 3rd party tool (bijv. http://www.robware.net/) hiermee kan je alles tegelijk updaten, echter bij de upgrade van VMware Tools hoort wel een reboot.

Wat je voorkeur heeft, wat je wilt en hoe groot je organisatie is weet ik dus niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2009 9:53 am 
Newbie
Newbie

Op dit moment hebben we 6 hosts en 30 virtuele servers. Ik denk dat ik het dus met de updatemanager van vm-ware ga proberen en die tools toch maar handmatig installeren aangezien ze een reboot nodig hebben.. Bedankt voor het delen van jouw ervaringen... Het klopt dus wel dat ik eerst Virtual Center moet updaten voordat ik een host kan updaten via de Update Manager?

sdaems schreef:
Wat wij over het algemeen doen is host updaten met de VMware Update Manager, hiermee kan je bijvoorbeeld je hosts voorzien van update 4.....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]