|
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
DukeBox
|
Geplaatst: vr sep 18, 2009 11:03 am |
|
|
|
Nu loop ik ook tegen een probleem aan waar ik en de support partners niet uitkomen.
Een DRS/HA cluster van 2x Dell R710 met ESX3i (identiek ingericht).
Dit cluster draait al enige maanden probleemloos maar gister en vandaag staat opeens node2 met een HA fout waarvan ik niets in de log's kan terugvinden.
De VM's draaien nog maar hebben ernstige netwerk problemen als in 5 sec. verbinding en dan weer 30 niet.
Ook als ik deze open vanuit een console freezed alles voor 30 sec en kan ik 5 sec. wat doen..
Na een tijdje gaat de host ook in vcenter op disconnected en komt soms weer terug. Als ik echter met de vc client direct op de host connect kan ik er prima bij.
Ik had gedacht dat het een eenmalig iets zou zijn. Ook door de host te restarten was het probleem opgelost totdat het dus vandaar weer optrad.
Ook nu weer een reboot gedaan en alles ziet er goed uit maar ik heb er niet echt vertrouwen in.
Ik heb DRS nu op manual gezet en alleen wat minder-/onbellangrijke systemen op node2 gezet om te kijken of het zich weer voordoet.
Heeft iemand een suggestie om te checken ?
De vSwitch hangt met 4 pNics middels port-id failover aan een HP procurve. Ik heb al (toen het probleem optradt) alle pNIC's uit de groep gegooid op 1 na, en ook die ene nog gewisseld met een andere om een fysiek netwerk probleem uit te sluiten.
Het management network hangt aan dezelfde vSwitch.
Een ping naar de host blijft 100% up (management ip), maar zoals eerder gemeld, een ping naar een guest aan dezelfde vSwitch is 5 sec ok, en dan weer 30 sec. timeout.. enz..
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
DukeBox
|
Geplaatst: ma sep 21, 2009 20:11 pm |
|
|
|
Heb een critical update gedaan (volgens de tech info alleen voor nvidia netwerk kaarten) en vooralsnog is de node blijven draaien.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
possamai
|
Geplaatst: di dec 08, 2009 18:36 pm |
|
|
|
disk niet per ongeluk volgelopen met logs?
Gebeurd nogal snel bij ESXi namelijk (vooral op flash)
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
DukeBox
|
Geplaatst: di dec 08, 2009 23:44 pm |
|
|
|
Hoezo loopt een flash sneller vol dan een disk ?
[offtopic]Waarom kick je allemaal oude topics ?[/offtopic]
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|