|
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
ktonk1
|
Geplaatst: di jun 01, 2010 18:33 pm |
|
|
|
Wij hebben een server met 2 gekoppelde iscsi volumes die in windows 2003 gekoppeld zijn met de e en f drive. In de iscsi initiator zijn deze volumes persistent gekoppeld, Na een reboot worden de drives automatisch gekoppeld. Nu krijgen wij na een reboot geen toegang tot deze 2 volumes, de volumes zijn niet reachable. Het lijkt net of de schijven niet herkend worden door de server ondanks dat deze wel in de My Computer Manage als ongeformateerde schijven gezien 100% beschikbaar terwijl er op equallogic wel data op staat
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
DukeBox
|
Geplaatst: di jun 01, 2010 20:02 pm |
|
|
|
Zijn ze toevallig dynamic geformateerd ?
Ander zou ik toch even kijken welk type authenticatie je gebruikt.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
ktonk1
|
Geplaatst: wo jun 02, 2010 8:09 am |
|
|
|
Het zijn 2 al bestaande volumes met data erop. Deze volumes zijn gekoppeld via de iscsi-initiator. Tot gisteren waren deze in windows benaderbaar en na een reboot van de server ook gewoon beschikbaar. Als ik nu op de server alle koppelingen verwijder en opnieuw aanmaak via de iscsi-initiator krijg ik de e- en f schijf weer terug. Nog steeds als basic disk 100% ruimte beschikbaar. Op de equallogic zie ik de 2 volumes staan en zie dat er data op staat dus geen 100% beschikbaar.
Als ik in My Computer de schijven aanklik krijg ik de melding:
E:\ is not accessible
File or directory is corrupted and unreachable
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
sdaems
|
Geplaatst: wo jun 02, 2010 9:04 am |
|
Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:00 pm Berichten: 1379 Woonplaats: Deventer
|
|
Heb je toevallig de LUN's niet gemount op meerdere OS'sen?
_________________ | Blog.vmpros.nl | Twitter | DBL | vExpert 2010/2011/2012 |
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
DukeBox
|
Geplaatst: wo jun 02, 2010 12:57 pm |
|
|
|
Daar lijkt het idd op. Of meerder connecties vanaf je guest zonder de MPIO driver. Hoe dan moet je denk ik je backup-tapes uit de kast gaan halen.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
ktonk1
|
Geplaatst: do jun 03, 2010 19:31 pm |
|
|
|
dank aan allen voo de waardevolle suggesties. Oplossing voor ons probleem: chkdsk.exe /f en de volumes van de equallogic waren weer benaderbaar!!! Na 1 1/2 dag zoeken, contact met Dell engineers blijkt de oplossing zo simpel te zijn.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|