DukeBox schreef:
Waarom heb je niet een 2e PS5000XV aangeschaft en in dezelfde groep gegooid ? Dat verdubbelt het aantal IOp/s bijna.
Hoe dan ook zou ik de PS4000 in dezelfde groep hangen als raid50, een vacate doen van de PS5000, deze opnieuw indelen als raid10 en weer in de groep hangen.
Middels raid preference kan je dan mooi je volumes opsplitsen.. of het binnen de groep zelf laten uitzoeken (preference auto) a.d.h.v. het aantal io's dat een volume genereerd.
Voordeel van de PS4000 in dezelfde groep zit als een hoger model is dat je niet meer vast zit aan de limitaties.
Zo kan je ook snaps (en replica's) van volumes die op de 'duurdere' raid10 storage gewoon op de raid50 storage maken.
Daar is inderdaad over nagedacht. We hebben bewust geen XV (SAS) machine gekozen omdat we echt capaciteit nodig hebben.
Het zouden anders 2x een XV moeten aanschaffen, wat aardig in de papieren ging lopen.
Wat jij verder aangeeft heb ik ook aan gedacht;
De XV leeg laten lopen richting de E en dan herindelen met een RAID10.
De E vervolgens in een RAID50
Ik heb hierbij het idee dat ik teveel IO's ga missen op de E
Op de XV win ik hier wat IO's mee, maar verlies er weer netto opslag.
Ik denk dus dat het beste is om de E in RAID10 te gooien (en toch nét wat meer IO's te krijgen) en de XV in RAID50 te laten.
IO's genoeg voor wat wij nodig hebben en toch net een beetje meer capaciteit.
Vreemd is dat ik mijn RAID50 moet associeren met "snel" en RAID10 met "slow" storage.
Correct me if i'm wrong.