|
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Micky
|
Geplaatst: ma maart 09, 2009 22:14 pm |
|
|
|
Voordat ik een update installeer (bijv. windowsupdate), maak ik altijd een snapshot van de VM. Deze snapshot laat ik hooguit 2 (soms 3) dagen staan. Ik weet namelijk uit ervaring dat vm's trager worden en dat het verwijderen van de snapshots steeds lastiger wordt. Nu heb ik een Exchange server virtueel draaien waarop al mijn gebruikers zijn ingelogd. De databases (4 stuks ) staan op RAW disken.
Kan ik hier zonder probleem een snapshot van maken en deze 2 dagen laten staan ? of zijn hier bekende problemen mee?, zoals het niet meer kunnen verwijderen vd snapshots oid? Ik sta namelijk voor een upgrade van Groupshield op deze exchange server en dan wil ik graag een snapshot hebben.
Alvast bedankt,
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
DukeBox
|
Geplaatst: di maart 10, 2009 12:51 pm |
|
|
|
Hangt er een beetje vanaf wat je patch management is.
Als het alleen OS patches zijn en je hebt je OS disk gescheiden van je data dan kun je daar een snap van maken.
Heb je ook applicatie patches zoals bijv. SQL, dan wil je je data consistent houden met je applicatie. Als de data op RDM (of bedoel je iets anders met RAW ?) hdd's staat moet je daar ook een snap van maken.. mogelijk moet je system down zijn om consistentie te handhaven.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|