|
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Jketels
|
Geplaatst: di jul 07, 2009 12:00 pm |
|
|
|
Goedendag,
Ik wil hier even een vraag neerleggen die ik van een klant gekregen heb, zelf heb ik al aardig wat gegoogled en geprobeerd maar ik kan geen (mogelijke) oplossing vinden.
De vraag:
Klant draait esx 3.5 vcenter 2.5 en maakt gebruik van vdi op basis van sun.
Zij hebben nu het probleem dat de gestarte vm`s niet meer in de suspend-mode komen omdat er "zenworks opdraait of niet netjes word afgesloten"
Dit word nu opgelost door het uitzetten/herstarten van de VM in Vcenter, tevens hebben we geprobeerd om de vm met een batch script uit te zetten. Dit werkt allemaal goed. Echter ze hebben hier een grote omgeving en vergt dit heel veel hands-on werk.
Nu wilde ze graag een "tool / script " die het mogelijk maakt om vm`s in vcenter uit te lezen op status en b.v. suspend-mode en deze op een bepaald moment een shutdown/reboot te geven op de dag...
De machines die niet in suspend-mode gaan trekken dus gewoon te veel resources weg... dit willen we proberen te verhelpen.
Bedankt voor jullie input zover.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
DukeBox
|
Geplaatst: di jul 07, 2009 17:45 pm |
|
|
|
Kun je het niet met een policy oplossen (mits het windows betreft) ? Net als dat je terminal sessies die idle worden kan uitloggen e.d.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|