Banner
homenieuwsartikelenfoto'svmug tvdownloads & linksforumcustomer councilvmug event 2012vmworld
Banner Banner
Het is nu za mei 18, 2013 9:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 18, 2009 23:23 pm 
Newbie
Newbie

Ik heb een DL380 G4 server tot mijn beschikking met 4GB ram en 2x Ultra 320 10k 72gb disken in raid 1 en 2x Ultra 320 10k 300gb.

Op de server draait ESX 3 met 3 Windows server 2003 machines. Erg snel allemaal. Alleen als ik bijvoorbeeld een bestand van 700MB naar 1 van de virtuele machines kopieer dan gaat dit ongeveer met 10mb/ps(mijn ervaring is dat 60-80 normaal is). Erg traag, zo duurt het zeker een paar minuten voordat het 700mb bestand gekopieerd is. De HP beschikt over 2 gigabit nics die in teammodus staan. Is hier misschien een logische verklaring voor?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 18, 2009 23:53 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

Kopieer je van en naar dezelfde datastore ? Daarnaast, 4GB is niet veel, hoe heb je dat opgedeeld over je guests ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 19, 2009 0:11 am 
Newbie
Newbie

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik kopieer van en naar dezelfde datastore. Er draaien maar 2 machines op dit moment. Beide heb ik 1 gb geheugen gegeven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 19, 2009 11:03 am 
vMUG Guru
vMUG Guru

Qua geheugen moet het dan wel te doen zijn, test eens of het aan je datastore zelf ligt door binnen 1 vm een kopie te maken op dezelfde vHDD.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 05, 2009 14:52 pm 
Newbie
Newbie

Ik ben weer even aan het knutselen geweest, ik heb zoals je had beschreven een image gekopieerd binnen de datastore. Een bestand van 4GB doet ie zeker drie kwartier over. Dat lijkt mij iets te veel van het goeie. Zijn er nog andere dingen die mijn problemen kunnen verhelpen.

EDIT: Ik krijg wel een foutmelding op mijn server dat de Array battery low is. En dat cache tijdelijk uitgeschakeld is. Zou dit er ook mee te maken hebben?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 05, 2009 16:56 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

mrc18 schreef:
Ik ben weer even aan het knutselen geweest, ik heb zoals je had beschreven een image gekopieerd binnen de datastore. Een bestand van 4GB doet ie zeker drie kwartier over. Dat lijkt mij iets te veel van het goeie. Zijn er nog andere dingen die mijn problemen kunnen verhelpen.

EDIT: Ik krijg wel een foutmelding op mijn server dat de Array battery low is. En dat cache tijdelijk uitgeschakeld is. Zou dit er ook mee te maken hebben?

Zou best eens kunnen, heb wel vaker mee gemaakt dat wanneer de raid cash uit staat (om wat van rede dan ook) de performance naar beneden knalt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 06, 2009 13:46 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

mrc18 schreef:

Dat is 100% zeker weten de oorzaak. Write cache uitschakelen op een raid array is echt een gigantische performance domper.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]