Citaat:
Maar Terminal Server in een Vm Server draaien, dat draait allemaal wel soepel en snel?
Dat zal moeten blijken. Het hangt volledig van de belasting af.
Citaat:
Met betrekking tot de processors, moet ik dan denken aan dual core of echt 2 losse processors op zich of 1 quad core?
Formeel maakt het niet uit, het gaat bij deze vuistregel om de logische processors, dus of het HT, dualcore, fysieke processors of zelfs numa architectuur, zijn maakt in principe niet uit. ECHTER... Hoe meer gescheiden het is, hoe beter de performance kan zijn... Aan de andere kant, alles heeft zijn voor en nadelen.
Citaat:
Schijfruimte zal geen probleem zijn en wil ik minimaal in Raid hebben draaien, weet alleen niet of het Striped wordt of Striped+Mirror.
Gevoelsmatig zou ik kiezen voor losse disks of een striped-mirror. Gewoon striped heeft volgens mij geen enkele zin.
Citaat:
Zat namelijk zelf aan een HP server te denken, maar aangezien die dingen nogal prijzig zijn en dit meer een project voor mij zelf is, maar aan de andere kant wil ik wel een betrouwbare server hebben voor mijn eigen toekomstige bedrijf.....dilemma....
De HP DL300 serie machines zijn volgens mij veel gebruikt. Met name de DL380 zijn heel goede machines om met VMWare te beginnen. Kijk in ieder geval ook naar de VMWare ESX hardware lijst, dan kan je in de toekomst altijd over Voorzie een stuk hardware het liefst van alle mogelijke CPUs (niet per-se de snelste) en geheugen-ruimte, zeker als het redelijk in je budget past.