Banner
homenieuwsartikelenfoto'svmug tvdownloads & linksforumcustomer councilvmug event 2012vmworld
Banner Banner
Het is nu ma mei 20, 2013 22:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: USB over IP
BerichtGeplaatst: vr aug 10, 2007 9:28 am 
vMUG Guru
vMUG Guru

Virtualisators!

Er zijn verschillende USB over IP devices op de markt. Simpel te configureren en installeren.
Maar wie weet of er een mogelijkheid is om de USB poorten op zo een kassie aan verschillende servers toe te wijzen? Ik was er tot nu van overtuigd dat dit mogelijk was maar twee van mijn klanten beweren het tegendeel (Goeie klanten overigens! ;-))
Wie heeft er een tip???

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 10, 2007 9:35 am 
vMUG Guru
vMUG Guru

sjakieswitch schreef:
Ik heb eerder gewerkt met een dergelijk kassie. Je kunt elke poort aan een andere server toewijzen.

sjakie! welk kassie (merk dus)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 10, 2007 14:47 pm 
Newbie
Newbie

Werkt die beter dan deze? http://www.digi.com/products/usb/anywhereusb.jsp

Deze heeft 5 poorten, maar kan aan slechts 1 server verbonden worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 12, 2007 17:28 pm 
Newbie
Newbie

Ik heb 2 maanden geleden ook wat zitten testen met de Anywhere USB oplosing van Digi. Dit apparaat werkt prima, ik vond het echter ook zonde dat er 5 poorten aan één server gekoppeld waren, terwijl deze er maar één gebruikte voor een licentie dongle. Daarom ben ik op zoek gegaan naar software, welke de USB poorten kan sharen. Dan zou ik dus één VM maken met daarop de Digi USB software + software voor het sharen van de USB poorten.
Ik heb hier toen wat dingen over opgeschreven:

---
Er is geprobeerd om software te installeren van FabulaTech (http://www.usb-over-network.com/). Je kunt hiermee verschillende clients de verschillende USB poorten laten aanspreken. Echter leverde deze software problemen op (aan de server zijde) met de driver van de USB dongle (Rainbow USB SuperPro). Dit resulteerde in een Blue Screen bij het koppelen van het USB device. De software werkte wel goed met een USB apparaat zoals een USB stick. Dit kan dus de moeite waard zijn, mocht je je Digi USB Anywhere beter willen benutten.

Software van IntelliDriver werkte wel. De naam van deze software is USB@nywhere (heel verwarrend). Bij deze software installeer je de Device Workstation software op de server waarop de USB Devices aangesloten zijn. Daarna installeer je de Remote Workstation op de server waar je het USB Device nodig hebt. Nadeel van deze software, is dat je niet met meerdere clients een verbinding kan maken met de server en zo dus niet verschillende USB apparaten tegelijkertijd kunt aansluiten op verschillende servers.

Software van Eltima (http://www.eltima.com/products/usb-over-ethernet/), kan ook verschillende USB poorten sharen tussen verschillende machines. Echter komt er geen verbinding tot stand op de client. Deze blijft staan op waiting for connection..
---

Uiteindelijk heb ik het niet voor elkaar gekregen om de USB poorten van Digi te verdelen over meerdere servers. Ik zal de Keyspan oplossing die sjakieswitch geeft, zeker eens uit gaan proberen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 04, 2007 16:21 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

sjakieswitch schreef:
http://www.keyspan.com/products/us4a/homepage.spml

Deze werkt in ieder geval goed met USB-license dongles.

Sjakie, voor mijn beeldvorming... Jij hebt dus één USB server van Keyspan met meerdere USB dongels erin die gekoppeld zijn aan verschillende Virtuele servers? Dus de USB poorten zijn te verdelen tussen verschillende VM's?

Please let me know!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 22:15 pm 
Newbie
Newbie

Iemand een idee waar je die Keyspan kunt kopen op Internet?

Profiel  

Berichttitel: Lantronix ubox 4100
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2007 12:00 pm 
Newbie
Newbie

Hallo,

Ik heb hier een Lantronix ubox 4100 staan om binnen een vmware esx cluster security dongles te kunnen gebruiken.
Nu blijkt dat de software die op de server moet draaien alleen maar onder windows xp draait. Weet iemand of er een server versie van de software is?
Ik lees hier berichten over een keyspan kastje. Kan iemand mij vertellen of de keyspan software ook op ms server 2003 draait.

Alvast bedankt voor jullie informatie,

Herman Pannen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2007 12:05 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

Ja werkt ook op server 2003.

Profiel  

Berichttitel: Re: Lantronix ubox 4100
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2007 18:07 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

Citaat:
Hallo,

Ik heb hier een Lantronix ubox 4100 staan om binnen een vmware esx cluster security dongles te kunnen gebruiken.
Nu blijkt dat de software die op de server moet draaien alleen maar onder windows xp draait. Weet iemand of er een server versie van de software is?
Ik lees hier berichten over een keyspan kastje. Kan iemand mij vertellen of de keyspan software ook op ms server 2003 draait.

Met dat soort dingen ben ik misschien makkelijk maar tussen Windows 2000, Windows XP en Windows 2003 zijn allemaal Windows NT 5.x. Wat mij betreft hebben die allemaal het zelfde driver model en dat blijkt in de praktijk ook vaak als je naar drivers gaat zoeken.

Profiel  

Berichttitel: Re: Lantronix ubox 4100
BerichtGeplaatst: ma dec 24, 2007 10:09 am 
Newbie
Newbie

HermanP schreef:
Hallo,

Alvast bedankt voor jullie informatie,

Herman Pannen

Heb deze ook destijds aangeschaft, maar blijkt achteraf niet in vmware ondersteund te worden. Je kunt hem prima installeren op windows 2003, zolang het geen VM is. Heb van alles geprobeerd tot en met handmatige installatie aan toe, dll's registreren, register aanpassingen, etc etc, maar het mag niet baten.

Een klant van ons gebruikt keyspan en die functioneert wel uitstekend binnen VM's

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2008 19:45 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

Wij werken met AnywhereUSB en die werkt aardig. Je kan hem echter alleen aan 1 server hangen..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za apr 10, 2010 10:49 am 
Newbie
Newbie

Ik heb een op linux gebaseerd product gekocht, welke USB licentie dongels gebruikt. Nu krijg ik de passthrough in ESX4 (vsphere) dus niet aan de gang...

Is er een USB-over-IP module die ondersteunt wordt in Redhat Enterprise 5 VPS containers?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]