Banner
homenieuwsartikelenfoto'svmug tvdownloads & linksforumcustomer councilvmug event 2012vmworld
Banner Banner
Het is nu di mei 21, 2013 20:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 15:58 pm 
Newbie
Newbie

Na de installatie van VMWare View Connection server hoort het mogelijk te zijn om in te kunnen loggen met Administrator en het wachtwoord op https://connectserverip/admin. Helaas krijg ik steeds de volgende foutmelding. View Connection server is onderdeel van een domein en niet de domein controller.

Indien ik een combinatie van gebruikersnaam/wachtwoord gebruik, welke niet aanwezig zijn op de domein controller, dan geeft de pagina keurig melding van: "An incorrect user name or password was entered.".

Afbeelding

Alles draait op 1 ESXi server met slechts een viertal virtual machines, Linux, vCenter (W2003), viewController (W2003), viewConnectionserver (W2003). Voor installatie gebruik ik een evaluatie licentie en de quickstart en administration guide.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 17:54 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

Kun je wel als local admin inloggen ? Daarna moet je namelijk je domain admin appart toevoegen aan de acl.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 21:35 pm 
Newbie
Newbie

De oorzaak bleek een identieke SID te zijn op de VM, door het clonen van de virtuele machine. Ik heb newSID gebruikt voor het wijzigen van de SID, maar toen ontstonden nieuwe problemen:
- Moeilijk het domein opnieuw kunnen joinen.
- VMWare Connection Server startte helemaal niet meer op, ook niet toen ik de computer opnieuw in een domein had gezet.

Hierdoor had ik besloten op een nieuwe VM te maken en hierop Windows 2003 Server te installeren. Ik kon direct het domein joinen en VMWare Connection Server draaide gelijk perfect na het installeren!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 22:46 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

Na het draaien van newsid kun je het beste het oude computer account verwijderen en alle systemen die gebruik maakten van hetzelfde sid nummer opnieuw toevoegen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 31, 2010 11:07 am 
vMUG Guru
vMUG Guru

Volgens Microsoft is newsid niet meer nodig.

http://technet.microsoft.com/en-us/sysi ... 97418.aspx

Mijn ervaring is dat newsid wel nodig is. Daarom altijd newsid draaien wanneer je een machine cloned

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 31, 2010 14:34 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

Er staat niet dat het niet meer nodig is, maar dat het 'beter' is het te doen via sysprep/ripprep. Overigens is het alleen nodig om geen problemen (als security gaten) te krijgen met interlokale rechten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 31, 2010 15:15 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

Op Windows 2008 is het niet meer nodig nee, met Windows 2003 is het zeker nog wel nodig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 04, 2010 15:34 pm 
Newbie
Newbie

Op het moment geeft de agent steeds de melding "Agent is waiting" in VMware Desktop Manager. (dus totaal nieuw issue en niet gerelateerd aan TS)

Dit terwijl VMWare Agent netjes is geïnstalleerd op de Agent VM (Windows XP) en verkeer tussen de Agent en Connection Server niet gelimiteerd lijkt te zijn, omdat het ook niet werkt als de firewall uit staat op beide servers.

Op mijn eigen Windows XP x32 computer is keurig VMWare View client geïnstalleerd en VMWare Connection Server lijkt ook gewoon goed geïnstalleerd te zijn op de Windows 2003 VM.

Het telnetten naar poort 4001 gaat ook uitstekend tussen XP-agent en VMWare Connection Server. Beide zijn VM's op 1 ESXi server.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]