Vmuggers,
Ik heb de volgende situatie, 4 servers waarvan nummer 2 en 3 de rol Connection 4.5 server hebben als replica. Servers 1 en 4 hebben even geen rol toegewezen gekregen. Ik heb een Load balancer (Cisco ACE) (hierna LB genoemd)geplaatst voor de servers 1 en 2 met als Health check op tcp port 443.
Nu heeft server 1 nog geen rol toegewezen gekregen en markeert de LB deze als node down zoals dat hoort. Wanneer ik met de view client een verbinding maak naar het VIP adres gaat dat ook goed.
Ik installeer op server 1 ook de rol connection server 4.5 replica en ik zie deze ook verschijnen op de console onder servers, zonder problemen. Ook wanneer ik met de view client naar server 1 connect, krijg ik een overzicht van de desktops welke aan mij zijn toegewezen zoals verwacht.
Nu maak ik met de view client een verbinding naar het VIP adres en krijg de volgende foutmeldingen:
- The View Connection Server Authentication failed. Error encountered while authenticating.
- The View Connection Server Authentication failed. Time-out van wachtbewerking.
Ik dacht eerst dat het wellicht te maken zou hebben met mijn smartcard die ik gebruik om mij te authenticeren op het domein. Door mijn smartcard uit het systeem te verwijderen en het vinkje bij 'log in as current user' krijg ik de vraag alsnog mijn credentials in te voeren. Ik voer hier een ander account in nadat ik dat account ook een desktop heb toegewezen maar krijg ik weer een bekende foutmeding:
- The View Connection Server Authentication failed. Time-out van wachtbewerking.
Conclusie is dus dat de load balancer correct werkt zolang er maar 1 active connection server is (de andere zijn door het stoppen van de service uitgeschakeld), maar wanneer er een tweede bij gezet word gaat het fout. Waarom verschijnt dit? Ik las in een handleiding voor een ander type LB dat je op de server als External URL het VIP adres moest invoeren (
https://vdi.domain.com/443) maar ook dit bied geen oplossing.
Wie heeft er een ervaring met deze situatie/idee?
René