Banner
homenieuwsartikelenfoto'svmug tvdownloads & linksforumcustomer councilvmug event 2012vmworld
Banner Banner
Het is nu do mei 23, 2013 11:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 19, 2011 14:51 pm 
Newbie
Newbie

Vmuggers,

Ik heb de volgende situatie, 4 servers waarvan nummer 2 en 3 de rol Connection 4.5 server hebben als replica. Servers 1 en 4 hebben even geen rol toegewezen gekregen. Ik heb een Load balancer (Cisco ACE) (hierna LB genoemd)geplaatst voor de servers 1 en 2 met als Health check op tcp port 443.

Nu heeft server 1 nog geen rol toegewezen gekregen en markeert de LB deze als node down zoals dat hoort. Wanneer ik met de view client een verbinding maak naar het VIP adres gaat dat ook goed.

Ik installeer op server 1 ook de rol connection server 4.5 replica en ik zie deze ook verschijnen op de console onder servers, zonder problemen. Ook wanneer ik met de view client naar server 1 connect, krijg ik een overzicht van de desktops welke aan mij zijn toegewezen zoals verwacht.

Nu maak ik met de view client een verbinding naar het VIP adres en krijg de volgende foutmeldingen:
- The View Connection Server Authentication failed. Error encountered while authenticating.
- The View Connection Server Authentication failed. Time-out van wachtbewerking.

Ik dacht eerst dat het wellicht te maken zou hebben met mijn smartcard die ik gebruik om mij te authenticeren op het domein. Door mijn smartcard uit het systeem te verwijderen en het vinkje bij 'log in as current user' krijg ik de vraag alsnog mijn credentials in te voeren. Ik voer hier een ander account in nadat ik dat account ook een desktop heb toegewezen maar krijg ik weer een bekende foutmeding:
- The View Connection Server Authentication failed. Time-out van wachtbewerking.

Conclusie is dus dat de load balancer correct werkt zolang er maar 1 active connection server is (de andere zijn door het stoppen van de service uitgeschakeld), maar wanneer er een tweede bij gezet word gaat het fout. Waarom verschijnt dit? Ik las in een handleiding voor een ander type LB dat je op de server als External URL het VIP adres moest invoeren (https://vdi.domain.com/443) maar ook dit bied geen oplossing.

Wie heeft er een ervaring met deze situatie/idee?
René

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 20, 2011 20:30 pm 
Newbie
Newbie

Bedankt voor alle reacties :wink: maar op jullie goed bedoelde adviezen kon ik niet wachten. De oplossing voor het bovenstaande probleem is inmiddels gevonden: Sticky inschakelen op de Load Balancer!

Succes!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 21, 2011 11:52 am 
vMUG Guru
vMUG Guru

Ik lees je probleem nu pas. Wel interessant stukje, wij hebben onze connection servers achter een ltm staan(weet niet of dit Ace is).

Ik neem aan dat sticky aanzetten betekend dat deze client connectie naar dezelfde server wordt doorgezet als eerder?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 21, 2011 12:08 pm 
Newbie
Newbie

Klopt, je stelt een time-out in, in ons geval 30 minuten waardoor de client altijd bij dezelfde server uitkomt waar initieel de verbinding word opgezet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]