|
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Sjakiedigitaal
|
Geplaatst: di aug 30, 2011 23:55 pm |
|
|
|
Beste VMware gebruikers,
Zelf maak ik gebruik van een VMware Workstation 7. Op deze Workstation draai ik verschillende virtuele machines (VM). Nou zit ik met een aantal vragen. Natuurlijk heb ik zelf al gezocht op het web, maar geen bevredigende of bevestigende antwoorden gevonden. Ik weet dat mijn vragen allemaal betrekking hebben op hetzelfde.
In de programma controller van mijn Internet Security op mijn host, maak ik bij VMware NAT Service wel eens een uitzondering in de programmaregels. Zodat het netwerkverkeer van mijn VM niet gescand wordt door de Internet Security van mijn host. Dit doe ik om te voorkomen dat hij ingrijpt, omdat ik op mijn test VM wel eens bestanden download, programma’s uitvoer, die ik op mijn host nooit zou downloaden of uitvoeren. Loopt je host hierdoor gevaar?
Als een VM (bijvoorbeeld Windows XP) geïnfecteerd raakt met malware, is dat dan schadelijk voor je host? Loopt je host ook kans om besmet te raken?
Als ik een VM net geïnstalleerd en geüpdate heb, maak ik altijd een snapshot. Nou is de VM na een poos besmet geraakt en ik zet dan het snapshot terug, is dan het gevaar van de malware verdwenen?
Is het gevaar ook geweken als je de VM hebt verwijderd, of moet je hem met een bestanden vernietiger verwijderen zodat hij geen gevaar meer is voor je host.
De software en de Internet Security op mijn host inclusief de Workstation zijn altijd up to date.
Bedankt voor uw aandacht.
_________________ Met vriendelijke groet, Sjakiedigitaal
Laatst bijgewerkt door Sjakiedigitaal op vr sep 16, 2011 10:28 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
DukeBox
|
Geplaatst: wo aug 31, 2011 23:57 pm |
|
|
|
Als je host bevattelijk is (oftewel, niet gepatched is tegen het lek dat de malware misbruikt) ja.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|