Hoi,
ChrisR schreef:
Dat zie je goed. Sowiezo is het voor RDS (of terminal server) beter om HT uit te zetten omdat je dan de volledige CPU cache kan aanspreken. Anders maar de helft per LCPU.
Okee bedankt. Daar kan ik wat mee.
Citaat:
Ik weet alleen niet of 8 vCPU's per machine zo'n goed idee is. Je krijgt meer users op je hardware als je meer RDS servers uitrolt met minder CPU's. Dus ipv 4x8 naar 8x4 of zelfs 16x2.
Dit lees ik vaker (minder vCPU's per VM - meer VM's). Dat begrijp ik niet zo goed. Zeker niet met 8 cores per pCPU (8vCPU's op 1 pCPU komt in gedachte).
Kort door de bocht geef je je VM een extra bak CPU resources en benut je toch juist je CPU resources beter, omdat je verhoudingsgewijs minder OS overhead hebt? RDS gaat die bak CPU resources bij hoge load zeker gebruiken (en nodig hebben).
Maar de werkelijke reden waarom ik 4 VM's x 8vCPU's configureer is omdat ik de VM's op lokale storage moet plaatsen en niet op remote storage. Hierdoor ben ik beperekt in de diskruimte en kan ik dus niet meer dan 4 VM's kwijt. Dit is een beperking waar ik rekening mee moet houden.
Citaat:
En als je dan toch bezig bent zou ik 1 core vrij laten als het ff kan. Dan weet je zeker dat het management gedeelte van vmware ook nog wat cpu "lucht" heeft zonder dat dit direct ready time op 8 cores veroorzaakt.
Ik zou eventueel een VM met 7 vCPU's kunnen configureren, maar dat voelt wel heel onnatuurlijk aan en maakt de 4e VM niet uniform. Ik ging er eigenlijk van uit dat de ESXi z'n eigen core processen een danige prio geeft dat het ten alle tijde voorrang heeft op datgeen wat de VM's aan CPU resources vragen.
Groeten,
Rob