Banner
homenieuwsartikelenfoto'svmug tvdownloads & linksforumcustomer councilvmug event 2012vmworld
Banner Banner
Het is nu vr mei 24, 2013 5:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 11:00 am 
Newbie
Newbie

Ik heb een server 2003 standard template gemaakt. Alle updates etc zitten erop.

Zodra ik deploy virtual machine from this template doe en mijn custom sysprep script laat lopen lijkt alles goed te gaan. Sysprep wordt uitgevoerd op de server 2003 gast en ik kom in het inlog scherm. Echter, ik kan niet inloggen met of zonder password! Ik heb meerdere situaties geprobeerd.

Sysprep op een machine met en zonder lokaal password. (werkt niet)
Sysprep met unattended password met en zonder encryptie (werkt niet)
Sysprep file met de regel AdminPassword="*", ergens gelezen dat dit zou helpen. (werkt niet)

De installatie heeft niet in een domein gestaan en wordt er tijdens de sysprep ook niet in gezet.

Weet iemand wat hier fout gaat?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 11:09 am 
vMUG Guru
vMUG Guru

geen flauw idee, maar misschien je toetsenbord indeling waardoor je een fout password invoert?

Of je haalt toch ergens anders je script vandaan waarin het password dus onveranderd blijft!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 11:23 am 
vMUG Guru
vMUG Guru

Tomas schreef:
geen flauw idee, maar misschien je toetsenbord indeling waardoor je een fout password invoert?

Of je haalt toch ergens anders je script vandaan waarin het password dus onveranderd blijft!

Dat probleem heb ik ook.

Password wel wel geaccepteerd, alleen je wordt direct weer naar het inlog scherm gestuurd.

Als je een fout ww in toetst krijg je nl wrong password.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 11:23 am 
Newbie
Newbie

Tomas schreef:

Inderdaad 2 snelgemaakte fouten. Ik heb de wachtwoorden voor de zekerheid ingetypt bij gebruikersnaam en ik zag geen rare tekens. Gewoon zoals het er moest komen te staan.

Ik heb de scripts nu negenhonderd keer opnieuw gecopy/paste in de customization specification, scripts die regelrecht uit de setupmgr.exe komen maar ook aangepaste scripts.

jjbakker schreef:
Tomas schreef:

Dat probleem heb ik ook.

Password wel wel geaccepteerd, alleen je wordt direct weer naar het inlog scherm gestuurd.

Als je een fout ww in toetst krijg je nl wrong password.

Ik had dat eerst omdat ik niet de juiste versie van sysprep in de folders had staan. Toen kwam ik in het inlogscherm dat inderdaad steeds zonder foutmelding terugschoot. Nu ik wel de juiste versie van sysprep gebruik krijg ik bij ieder password de melding wrong password.

Dit is zo frustrerend!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 12:06 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

probeer eens het wachtwoord wat de VM had voor je er een template van maakte...

Sysprep kan namelijk geen password aanpassen als het systeem als een wachtwoord had...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 12:28 pm 
Newbie
Newbie

petje schreef:
probeer eens het wachtwoord wat de VM had voor je er een template van maakte...

Sysprep kan namelijk geen password aanpassen als het systeem als een wachtwoord had...

geprobeerd, hoewel ik hetzelfde wachtwoord al gebruikte heb ik ook helemaal zonder wachtwoord geprobeerd, werkt ook niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 13:06 pm 
Newbie
Newbie

Ik heb het overigens werkend voor mijn server 2003 64 bit template, die maakt gebruik van een andere sysprep versie.

De 32bit enterprise en standard server 2003 werken nog steeds niet.

Ik heb inmiddels het werkende script van de 64 bit server gekopieerd, de 32 bit windows serial erin gezet en gebruikt voor een 32 bit server. Sysprep liep prima maar weer kon ik niet inloggen. Het moet dus wel aan sysprep liggen. Ik heb die versie van de server 2003 standard 32 bit R2 cd gehaald dus ik snap er niets van.

Overigens. Als ik sysprep handmatig toepas op een clone van mijn template, met exact hetzelfde script als anders werkt alles prima. Wat doet Vmware dan nog extra met sysprep?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]