|
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Itanium
|
Geplaatst: di aug 01, 2006 21:53 pm |
|
|
|
Mijn huidige ESX versie is 2.5.2 build 16390. Gisteren probeerde ik upgrade uit te voeren naar versie 2.5.3 build 22981. Eerst brak de upgrade na het starten van upgrade.pl af met de melding dat ik de VMkernel geladen was en dat ik sbin/lilo -R linux moest intypen en dan /sbin/reboot. Na de reboot kon ik upgrade.pl weer opstarten en ditmaal liep de upgrade wel verder tot ongeveer het eind, waar ik een foutmelding kreeg die er alsvolgt uitziet:
Verifying files ... done Upgrading packages ................................................................................................................................. done /lib/modules/2.4.9-e.68smp is not a directory. /sbin/mkinitrd for image '2.4.9-e.68smp' failed [root@esx01 esx-2.5.3-22981-upgrade]# reboot
Broadcast message from root (pts/0) Tue Aug 1 20:22:57 2006...
Het gevolg is nu dat mijn ESX server niet meer boot. na de POST krijg ik een zwart scherm met LI erop en daarnaast een knipperende cursor.
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Viktorious
|
Geplaatst: wo aug 02, 2006 9:06 am |
|
Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:00 pm Berichten: 1451 Woonplaats: Zoetermeer
|
|
De stappen die LILO doorloopt worden vertegenwoordigd door de letters uit het woord LILO. Als je alleen LI krijgt te zien, kan het zijn dat de /boot directory buiten de 1024 cylinders ligt (vandaar dat'ie primary moet zijn:) alleen is dat in dit geval niet waarschijnlijk.
Een ander probleem is dat je lilo.conf corrupt is d.w.z. de verwijzing naar de boot-image klopt niet, of de boot-image is niet aanwezig. Deze mogelijkheid is waarschijnlijker. Je moet dan met een rescue-floppy/cd aan de slag gaan (is te vinden op internet). Je moet maar even zoeken via google. Ik kan je helaas niet helpen aan een precies stappenplan (misschien iemand anders?).
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Itanium
|
Geplaatst: za aug 05, 2006 2:51 am |
|
|
|