Banner
homenieuwsartikelenfoto'svmug tvdownloads & linksforumcustomer councilvmug event 2012vmworld
Banner Banner
Het is nu ma mei 20, 2013 15:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: A file was not found
BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 14:49 pm 
Newbie
Newbie

Vorige week heb ik de diskspace van de d:\ partitie uitgebreid met 15 GB van de SharePoint server. De server functioneerde na de uitbreiding een aantal dagen naar behoren.

Echter na het weekend (month backup) stond de server offline. De volgende melding verschijnt bij een power on 'A file was not found'.

De logfile geeft o.a. het volgende aan: "DHAS-10007_2.vmdk" : failed to open (The system cannot find the file specified). Deze file is wel aanwezig in de folder. Het bestand welke niet geopend kan worden is de uitbreiding van 15 GB.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om de machine weer in de lucht te krijgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 17:00 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

Wat bedoel je met uitbreiding ?
Heb je een disk toegevoegd of vergroot ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 20:59 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

Heb je zowel je descriptor als uiteindelijke disk nog wel op je vmfs staan?
Zoja open de descriptor eens en kijk of er wel de correcte verwijzing instaat naar de flat file.

En anders diskverwijzing eens wissen en opnieuw toevoegen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 10:22 am 
Newbie
Newbie

Ik had een nieuwe disk toegevoegd om de d:\ partitie uit te breiden.
In eerste instantie was dit een basic disk, deze heb ik gewijzigd naar een dynamic disk. De toegevoegde disk heb ik gespanned met de d:\ partitie.
Gisteren heb ik de host verwijderd uit de inventory en opnieuw toegevoegd --> niet opgelost.
De laatst toegevoegde disk heb ik verwijderd uit de configuratie -> de host start in ieder geval wel op. Echter staat alle data in de d:\ partitie.
In diskmanagement staat nu een error omdat de spanned disk data mist (de 15 GB toegevoegde disk).
Nu dacht ik nou dan voeg ik een nieuwe disk toe van 75 GB en verwijder ik de oude en restore ik alle data. Wij maken gebruik van Veritas Netbackup. Omdat op deze server MS SharePoint draait loopt er dagelijks een SQL backup en wekelijks een Windows FlashBackup. Echter krijg ik het niet voor elkaar om de Windows FlashBackup data te restoren. Er loop nu een Sev 1 bij Symantec.
De fysieke vmdk files heb ik niet verwijderd, ik hoop dat jullie nog tips hebben

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 11:18 am 
vMUG Guru
vMUG Guru

vlietjuh schreef:
In eerste instantie was dit een basic disk, deze heb ik gewijzigd naar een dynamic disk.

Als eerste een tip, blijf zover mogelijk weg van dynamic disks op een vmfs. Dit levert alleen maar extra overhead en disk IO op. Ook het maken van VSS consistente snapshots met vmware VSS plugin is dan vrijwel onmogelijk.

Je had eigenlijk gewoon die disk moeten vergroten in VMware en deze vervolgens extenden in je guest.

Citaat:
De laatst toegevoegde disk heb ik verwijderd uit de configuratie -> de host start in ieder geval wel op. Echter staat alle data in de d:\ partitie.
In diskmanagement staat nu een error omdat de spanned disk data mist (de 15 GB toegevoegde disk).

[...]

De fysieke vmdk files heb ik niet verwijderd, ik hoop dat jullie nog tips hebben

Als je hem uit de config weggehaald hebt kun je deze weer toevoegen en middels diskpart online forceren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 11:48 am 
Newbie
Newbie

DukeBox schreef:
vlietjuh schreef:
In eerste instantie was dit een basic disk, deze heb ik gewijzigd naar een dynamic disk.

Als eerste een tip, blijf zover mogelijk weg van dynamic disks op een vmfs. Dit levert alleen maar extra overhead en disk IO op. Ook het maken van VSS consistente snapshots met vmware VSS plugin is dan vrijwel onmogelijk.

Je had eigenlijk gewoon die disk moeten vergroten in VMware en deze vervolgens extenden in je guest.

Citaat:

[...]

Als je hem uit de config weggehaald hebt kun je deze weer toevoegen en middels diskpart online forceren.

Joe kan ik de disk online forceren met diskpart?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 19:52 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

ja met diskpart kun je hem online krijgen
cmd.exe diskpart intypen . type even een vraagteken in en je ziet de commandos.

je dient wel eerst de juiste disk te selecteren

zoals al eerder gezegd had je 10 keer beter de virtuele disk die te klein is via vmware kunnen editen en 15 gb groter kunnen maken en vervolgens onder windows met diskpart dezelfde disk kunnen extenden.
dit kan in windows 2003 op alle disken behalve de boot disk. in windows 2008 kan dit ook met de bootdisk en kan het ook heel gemakkelijk met de disk management gui.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 21:35 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

bjornb schreef:
..dit kan in windows 2003 op alle disken behalve de boot disk...

Correctie, behalve de disk(s) met swapfile erop.. en zelfs daar kun je m.b.v. het dell tooltje extpart.exe omheen werken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 9:26 am 
Newbie
Newbie

De disk was helaas niet meer te redden omdat het een dynamic disk was. Zelfs het online brengen leverde geen data op. Ik heb in eerste instantie geprobeerd de data dmv getdataback tool terug te krijgen.
Helaas leverde deze actie slechts 10 GB aan data op.
Gelukkig heb ik via een restore de meeste data terug weten te krijgen. Nu mis ik 'slechts' 1 week aan data en ben er druk mee bezig.
In ieder geval heb ik een nieuwe (basic)disk van 75 GB toegevoegd en de data erop gezet.
Wel een goede tip voor in de toekomst om geen gebruik te maken van dynamic disks.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 11:19 am 
vMUG Guru
vMUG Guru

Misschien ook een handige tip.. neem de best practices in dit soort gevallen even door. Dan was je hier al snel tegenaan gelopen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]