|
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
pslagboom
|
Geplaatst: wo maart 23, 2011 14:47 pm |
|
|
|
Wij monitoren onze esx host en datastore's met Nagios. Deze laat echter een heel andere waarde zien dan de Vpshere client (connect naar vcenter server) of RVtools.
Ik zie al dagen de zelfde hoeveelheid freespace op alle datastores terwijl dat inmiddels volgens Vsphere client is gewijzigd.
Nu heb ik wel ontdekt dat wanner ik met de client direct naar een ESX hsot connect ook de verkeerde waarden bij free space te zien zijn ?? Na een refresh ziet alles er goed uit.
Vraag: is er een verschil tussen vcenter en ESX in de weergave van de free space (wel/geen automatische refresh van de gegevens?)
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
pslagboom
|
Geplaatst: di maart 29, 2011 8:37 am |
|
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
ChrisR
|
Geplaatst: di maart 29, 2011 21:42 pm |
|
|
|
vCenter refresht op gezette tijden. De gegevens die je op de commandline ziet (vdf -h) zouden realtime moeten zijn.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
pslagboom
|
Geplaatst: wo maart 30, 2011 8:18 am |
|
|
|
Vcenter is ook het probleem niet. Als ik met de client direct connect naar een ESX hsot dan zie ik een andere waarde dan in vcenter. Pas na een handmatige refresh is dit gelijk aan Vcenter. Zelfs na een paar dagen is dit verschil er nog steeds.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|