|
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
VMinator
|
Geplaatst: vr okt 28, 2011 14:36 pm |
|
Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:00 pm Berichten: 47 Woonplaats: Met m'n hoofd in the cloud
|
|
Beste Allemaal,
Wie herkend dit; Ik heb per ESX host 2 fysieke nics in een vmkernel portgroup zitten. (eigen vswitch) en op de fysieke switches een eigen vlan voor dit netwerk.
De fysieke adapters zitten elk in een eigen fysieke switch, vlans zijn identiek op beide fysieke switches.
De adapters zijn binnen de vswitch beiden ingesteld op Active. Dit werkt, maar na een reboot zijn de hosts hun verbinding kwijt en moet ik de nic order binnen de vswitch even wijzigen en dan kan er weer ge vmkpinged worden en uiteraard gevmotioned.
Lijkt me niet helemaal strak dat er gewoon na een reboot niet meer vbewogen kan worden.. ook heel jammer als de DPM gebruikt:S
vswitch instellingen staan standaard. vmkernel portgroup neemt instellingen over van vswitch en er wordt daar niets overruled.
De fysieke switches hebben wel STP geconfigureerd staan, de netwerk admin heeft per fysieke switch een vmkernel vlan gemaakt. Dus niet spanned over beiden switches. Zou dat uitmaken?
Ik hoor het graag!
_________________ Lijfspreuk: Het kan wél! Vmware should really sell t-shirts, they could call it Vmwear "Innovation distinguishes between a leader and a follower."
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
DukeBox
|
Geplaatst: vr okt 28, 2011 22:48 pm |
|
|
|
Als de pSwitches via de vSwitches aan elkaar hangen dan zal inderdaad (R)ST de oorzaak zijn.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Viktorious
|
Geplaatst: za okt 29, 2011 9:46 am |
|
Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:00 pm Berichten: 1451 Woonplaats: Zoetermeer
|
|
Wat voor een LB policy staat er op de switches ingesteld?
_________________ Viktor van den Berg | http://www.viktorious.nl | VCP/vExpert/VCAP-DCA/VCAP-DCD
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
VMinator
|
Geplaatst: ma okt 31, 2011 15:53 pm |
|
Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:00 pm Berichten: 47 Woonplaats: Met m'n hoofd in the cloud
|
|
Er zit geen lb op de switches.
De switches zijn circulair bekabeld in plaats van mesh. Zou dit nog gewijzigd moeten worden? STP is juist door deze manier van bekabelen ingeschakeld. Echter zijn er nog geen trunk poorten te vinden op de switches. Wat wel zou moeten.
Vswitches hangen direct aan pswitches via de 2 identieke vlans. Hoe is STP hierin precies het probleem?
En wat zou ik kunnen doen om dit probleem te verhelpen?
Alvast bedankt.
_________________ Lijfspreuk: Het kan wél! Vmware should really sell t-shirts, they could call it Vmwear "Innovation distinguishes between a leader and a follower."
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|