Ik heb al eerder aangegeven in dit topic dat we connectivity issues hebben met een Exchange 2010 omgeving op vmware:
viewtopic.php?f=52&t=5949Aangezien dat topic niet door mij is gestart leek het mij netjes een nieuwe aan te maken.
Inmiddels een case uit gezet bij vmware. Die zeiden dat het door disk latency kwam. Nu lijkt me dat sterk maar toch pogingen gedaan om de latency enigszins te verbeteren.
Nu is deze case inmiddels gesloten maar het probleem speelt nog steeds.
Inmiddels hebben we wat tests uitgevoerd in met client pc's in meerdere subnets. Want vermoedens bestonden dat het aan of de firewall of de loadbalancer zou kunnen liggen.
Na een test met een outlook client in hetzelfde lan als de loadbalancer, nog steeds dezelfde connectivity issues.
Na een test met een outlook client in hetzelfde lan als de Exchange servers ook nog steeds dezelfde connectivity issues (In deze setup worden dus LB en FW gepasseerd).
Ik begin nu dus toch te vermoeden dat het ergens op vmware spaak loopt, de issues treden bijna allemaal op alle clients tegelijkertijd op maar er zit geen logische tijdinterval tussen.
De default MTU op een vswitch staat op 1500 maar is deze setting in combinatie met Exchange2010 een logische? Wat kan ik nog doen?