|
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
rkes
|
Geplaatst: vr apr 06, 2012 13:25 pm |
|
|
|
Ik heb een nieuwe vCenter versie 5 ingericht. Aan deze vCenter5 wil ik nu een ESX3.5 host toevoegen die zijn licentie nog vanaf de oude Virtual center server haalt. Ik heb op de oude virtual center server nog wel de license server service draaien. Maar op het moment dat ik de ESX3.5 host aan de nieuwe vCenter versie 5 wil hangen probeerd VMware meteen de licentie aan te passen. Is er een manier om deze ESX3.5 host toe te voegen zonder dat ik een licentie server opbouw op de nieuwe vCenter 5. Ik wil dus dat deze ESX3.5 hosten tijdelijk even naar de oude licentie server verwijzen totdat ik ze ook geupgrade heb naar ESXi5.
Ik krijg nu foutmelding: Unable to acquire licenses because the license source is unavailable: The license manager has not been strated yet, the wrong port@host or license files is being used, or the port or host name in the license file has been changed.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
rkes
|
Geplaatst: vr apr 06, 2012 13:54 pm |
|
|
|
Je kunt op de nieuwe vCenter versie 5 de volgende registrykey aanpassen. "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\VMware, Inc.\VMware VirtualCentre\LicensePath" Made sure port was 27000 and server name and domain were correct. Then rebooted VC server and all good. Laat deze naar de oude licentieserver verwijzen.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|