Banner
homenieuwsartikelenfoto'svmug tvdownloads & linksforumcustomer councilvmug event 2012vmworld
Banner Banner
Het is nu di jun 18, 2013 23:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 09, 2012 20:46 pm 
VMUG enthousiast
VMUG enthousiast

Hoi, iemand ervaring met quadstor, nexenta?

http://www.quadstor.com/

Heeft dedup, compression en vaai support

Nexenta community edition heeft ook vaai support

of is openfiler enkel aan te raden?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 09, 2012 23:23 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

Ja, ik draai quadstor onder centos op een thecus n8800 sinds een maand of 4 als test. Het performt 'leuk' maar je moet wel een hoop tweaken aan de netwerk config om het stabiel te krijgen. Zeker wanneer je MPIO en Jumbo frames tegelijk aktief wilt hebben.
Als je gebruik maakt van dedup is het wel noodzakelijk (mits performance niet belangrijk is) een ssd of een flinke sloot aan ram als compare cache in te zetten. Gebruik je geen dedup, dan heeft het verder niet zoveel voordelen. Ook de vaai offload is niet merkbaar wanneer je geen compare/io cache genoeg hebt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2012 14:13 pm 
VMUG enthousiast
VMUG enthousiast

Ik gebruik NexentaStor de community ed. 16TB aan storage. Werkt op zich prima maar net als bij Duke moet je zelf erg veel tweaken om de performance goed te krijgen. Daarnaast werkt nexenta niet met alle raid adapters ik heb er 2 van 3ware (2 4 kanaals sata/sas) en 8*2TB in raid 5.

Vanuit mijn werk ben ik nu aan het stoeien met een Qnap TS 1079 12 bay nas en ik denk dat ik hem ga nemen althans een maatje kleiner TS 879 Pro 8 bay nas.

Ik vond de setup van Nexenta erg duur maar ik heb hem al een paar jaar dus de onderdelen waren toen duurder dan nu. Waarom ik nu voor de Qnap kies is puur uit gemak, kopen, schijven erin, aanzetten via windows configureren en klaar, kortom ik ben gewoon lui :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2012 14:28 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

Ik zou ook een synology overwegen, deze heeft ook VAAI iSCSI support en DSM4 staat op de supported list voor vSphere 5 (op dit moment alleen voor de 2 top modellen, 1812+ en 1512+ is pending). QNAP heeft geen VAAI iSCSI / NAS en staat alleen bij vSphere 4.x supported.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 24, 2013 13:28 pm 
VMUG Guru Wannabee
VMUG Guru Wannabee

Het voordeel van Nexenta CE is dat Nexenta ZFS ondersteund.
Ik heb zelf een QNAP thuis in mijn lab en een Nexenta box met 4 SATA en 2 SSD's. De nexenta performed vele malen beter dan de QNAP simpelweg omdat hij de SSD's gebruikt als caching (zie: http://www.vclouds.nl/2012/06/24/buildi ... exenta-ce/ )

Voor een simpele lab setup met maar een paar VM's draaiend is de standaard nas met nfs of iscsi natuurlijk genoeg. heb je meer eisen dan zou ik toch een ZFS setup aanraden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]