Banner
homenieuwsartikelenfoto'svmug tvdownloads & linksforumcustomer councilvmug event 2012vmworld
Banner Banner
Het is nu di mei 21, 2013 22:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 11, 2012 12:03 pm 
Newbie
Newbie

Wij hebben 4 ESX 3.5 servers welke we gaan vervangen door 4 nieuwe fysieke servers. We gaan dus ook gelijk upgraden naar VSphere 5. Onderliggende storage (2x Netapp Fas2020) blijft onveranderd. We hebben nu een aparte fysieke Virtual Center server.
Nu zie ik zojuist dat voor Vsphere 5 er een Virtual Server Appliance bestaat maar met een beperking van 5 hosts en 50 guests.
Loop ik tijdens het migratie proces dan niet tegen de beperking van het aantal hosts op? Zit ik dus tijdens de migratie niet tijdelijk met 8 hosts op deze appliance?

Eigenlijk heb ik dus nog niet duidelijk hoe die migratie te doen. We gaan een externe kracht inhuren om het uit te laten voeren maar ik wil er zelf ook al een beeld bij hebben.

Alvast bedankt voor het meedenken

Guido

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 11, 2012 13:54 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

Citaat:
Nu zie ik zojuist dat voor Vsphere 5 er een Virtual Server Appliance bestaat maar met een beperking van 5 hosts en 50 guests.

Ik zou gewoon een normalen vCenter installeren. Je hebt daarnaast hoe dan ook een server nodig voor alle additionele diensten (zoals update manager).

De beperking houd meer in dat er met een redelijke snelheid mee te werken is, je kan makkelijk het dubbele draaien maar dan moet je wel geduldig zijn met klikken e.d.

De upgrade is echt een fluitje van een cent, als je de upgrade documentatie volgt van vmware kun je al heel wat voorbereiding doen en bepalen welke stappen voor jou van toepassing zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 11, 2012 14:26 pm 
Newbie
Newbie

Ok een nieuwe normale server dus. Ik denk zelf aan virtueel.

Waarom zou ik de database migreren van de oude server (2.5) naar de nieuwe (5.0). Mis ik dan veel? Gaan de licenses van 3.5 dan niet mee?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 11, 2012 15:19 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

Of je veel mist kan ik niet zeggen, maar denk aan performance logging (history), schedules, alerts, update repositories, cluster instelingen (drs, ha, reservations, relations), auto startup/shutdown en vast nog veel meer.

Voor < esx 4 moet je een apparte license server draaien. Bij esx 4+ zit dat in vCenter license management.

Persoonlijk heb ik toch nog steeds een voorkeur voor een fysieke vCenter, eventueel gecombineerd met DNS (of zelfs DC).. dan heb je al een aantal kip/ei issues gedekt.
Maar als het niet handig is qua 'strategie' dan is er opzich niets tegen om deze te virtualizeren mits je bewust bent van de mogelijke issues en de work-arounds daarvoor weet.

Met vSphere 5 is het erg namelijk irritant dat je bepaalde resource settings op je vCenter guest niet kan doen wanneer de guest online is en ook niet wanneer je vCenter niet beschikbaar is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 15, 2012 9:00 am 
vMUG Guru
vMUG Guru

DukeBox schreef:
Persoonlijk heb ik toch nog steeds een voorkeur voor een fysieke vCenter, eventueel gecombineerd met DNS (of zelfs DC).. dan heb je al een aantal kip/ei issues gedekt.

Make sure the system on which you are installing vCenter Server is not an Active Directory domain controller. Installing vCenter Server on a domain controller is not supported.

Bron: http://kb.vmware.com/selfservice/micros ... Id=2003790

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 15, 2012 13:39 pm 
vMUG Guru
vMUG Guru

met 'combineren' bedoel ik eigenlijk 'bijgestaan door'. Overigens kan vCenter prima op een DC draaien maar de dcpromo moet je doen na installeren.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]